Ja, självklart kan du det, om du har fyllt i försäljningsformuläret men inte längre vill sälja din telefon till oss. Då kan du helt enkelt behålla telefonen och inte skicka in den. Därmed avbryter du din försäljning. Maila till oss så raderar vi din order. Om telefonen redan är skickad till oss då kan du avbryta försäljningen när som helst innan din telefon har flyttat till betalningskön. Detta gör du genom att kontakta vår kundtjänst.
Om du vill sälja 1-4 enheter till oss så måste du fylla i ett försäljningsformulär för var och en och packa dem separat. Postnord tillåter endast en enhet per paket på grund av begränsningar av antalet batterier per förpackning. Har du fler än 5 enheter som du vill sälja till oss ber vi dig att maila oss på service@fixmyphone.se.
Tänk på att alltid matcha fraktsedlarna till motsvarande telefon så att vi kan behandla din försäljning korrekt. Och oroa dig inte, vi täcker alltid fraktkostnaderna!
Det tar Postnord 1–3 arbetsdagar att leverera din enhet till oss. Telefonen kommer att undersökas hos oss snarast möjligt, men alltid inom 1-2 dagar. Förutsatt att telefonen är i det skick du har beskrivit i formuläret genomförs utbetalningen enligt utsatt tid och du pengarna finns på ditt konto inom 2-3 bankdagar. Så det tar sammanlagt mellan 4–8 arbetsdagar innan utbetalningen finns på ditt konto.
Det pris som du blir presenterad genom att fylla i formuläret för försäljning är en uppskattning baserat på enhetens skick. Vi gör alltid en slutgiltig undersökning utav enheten när vi mottager den för att säkerställa så att skicket är enligt beskrivningen. Om telefonens skick överensstämmer med det som du har angett i din ansökan så kommer också det prisförslag du fått att betalas ut. Skulle det visa sig att enheten är i bättre eller sämre skick än vad som är beskrivet så kommer priset att justeras och du blir kontaktad utav oss för ny bekräftelse via e-post. Om du accepterar det nya priset kommer vi att fortsätta med utbetalningen. Skulle du inte acceptera det nya priset så kommer din telefon att skickas tillbaka till dig med en avgift på 199kr för arbete samt fraktkostnad. Prisuppskattningen gäller i 14 dagar efter det att du har fyllt i formuläret och fått en prisuppgift. Vi ber dig därför vänligen att skicka in din telefon inom denna tid för en korrekt bedömning.
Första steget är att fylla i formuläret för att sälja din enhet på vår hemsida. Du får en första prisuppskattning samt en fraktsedel via e-mail som du använder för att skicka in telefonen till oss, vi skickar ut en box som du packar telefonen i. Vi står för fraktavgiften. Packa telefonen försiktigt utan tillbehör. Prisuppskattningen gäller endast telefonen och eventuella tillbehör påverkar inte priset. Det tar vanligtvis ca 1-4 arbetsdagar att leverera telefonen till oss. När vi väl mottagit enheten genomgår den en slutgiltig undersökning som tar mellan 1-2 arbetsdagar. Överensstämmer skicket på telefonen med det du angett i formuläret kommer det initiala priset att utbetalas till ditt bankkonto som du angett. Om mobilen inte är i det angivna skicket kommer vi att kontakta dig med ett nytt pris, som du kan välja att acceptera eller så kan du be oss att skicka tillbaka telefonen till dig mot en avgift på 199kr för arbetet och frakten. Prisuppskattningen är giltig i 14 dagar efter det att du har fyllt i formuläret.
Vi erbjuder ingen officiell bytestjänst, däremot så erbjuder vi ett val att om du säljer en telefon till oss för att köpa en ny utav oss eller att reparera en annan så kan man istället för utbetalningen få ett presentkort som motsvarar prisuppgiften du fått + 10% extra i värde att lösa in för en ny telefon eller reparation av en annan via Fix My Phone.
Vi har valt att inte köpa in modeller som är äldre än iPhone 6S (32gb) pga värdeminskning och framtida stöd för operativsystem.
Vi uppdaterar dig i ärendet via e-mail efter varje steg i processen. Första uppdateringen sker vid utskick utav fraktsedel/box, nästa steg är när vi mottagit din enhet och börjat undersöka den, därefter när utbetalning har gjorts. Avslutningsvis skickar vi också en uppdatering om att ärendet är slutfört och pengarna blivit utbetalda. Om du inte fått någon uppdatering kring ärendet, kolla även i din skräppost. Om du fortfarande kan inte se ett meddelande från oss, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Den prisuppgift du får ifrån oss vid värdering är baserad på vad det kommer att kosta oss att reparera och återställa telefonen till säljbart skick. Faktorer som påverkar priset är kostnad för reservdelar, hur avancerad reparation som krävs, modell på telefonen, minneskapacitet samt utseendet på telefonen. Dessa faktorer avgör vilket pris vi kan erbjuda dig för din mobiltelefon.
Hitta min iPhone är en säkerhetsfunktion som låser en iPhone till ett specifikt Apple ID. Det betyder att om funktionen är aktiverad kan ingen – inklusive oss – komma åt telefon innehållet i din telefon, inte ens för att återställa den. Denna funktion är något som måste avaktiveras för att vi skall kunna köpa din telefon. Därav är det ett krav att återställa och stänga av Hitta min iPhone för att vi skall genomföra köpet. Följ nedan guide för att göra detta.
Via dator: https://support.apple.com/sv-se/guide/icloud/mmfc0eeddd/icloud
Via telefon: Guide: Stäng av ”hitta min iPhone”
Steg 1. Gå till inställningar.
Steg 2. Klicka på ditt iCloud-konto.
Steg 3. Tryck på ”Hitta min iPhone”
Steg 4. Skriv in ditt lösenord och tryck på ”Stäng av”
Ja, du bör radera din telefon innan du skickar den till oss. För att radera din telefon, gå till Inställningar > Allmänt > Nollställ > Radera allt innehåll och inställningar. Observera att detta raderar all data från din telefon, så det är värt att säkerhetskopiera alla viktiga data innan. Du kan göra en iCloud-säkerhetskopia i telefonens inställningar genom att gå till ditt namn > iCloud > iCloud Backup. Oroa dig inte ifall du inte lyckas nollställa din telefon. Vi nollställer varje enskild telefon så snart vi tar emot dem, så ingen av dina uppgifter kommer att stanna kvar i telefonen. OBS. Hitta Min iPhone måste vara avstängt för att vi skall kunna genomföra återställningen för dig.
Om du är missnöjd med den ursprungliga prisuppskattningen kan du välja att inte sälja din telefon till oss. Ifall vi har undersökt din telefon och den är i sämre skick än du angav i försäljningsformuläret kommer vi att kontakta dig med ett uppdaterat pris, som du kan välja att acceptera eller be oss skicka tillbaka din telefon, om du väljer att vi skall skicka tillbaka din telefon så tar vi ut en avgift på 199kr för arbete och fraktkostnader.